Ekonomi

Stellantis ABD yakıt ekonomisi cezaları için 190,7 milyon dolar ödedi

Chrysler ve diğer otomotiv markalarının ana şirketi olan Stellantis, 2019 ve 2020 yılları için ABD yakıt ekonomisi standartlarıyla ilgili olarak 190,7 milyon dolar sivil ceza ödedi. Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’nin (NHTSA) belgelerine göre şirket ayrıca 459,7 milyon dolarlık ödenmemiş cezayla karşı karşıya. Bu cezalar Mart ve Mayıs aylarında ödenmiş ve bir hükümet web sitesinde açıklanmıştır.

Kurumsal Ortalama Yakıt Ekonomisi (CAFE) programını denetleyen NHTSA, Cuma günü ödemeleri ve ödenmemiş cezaları doğruladı. Cezalar, aralarında Stellantis’in de bulunduğu otomobil üreticilerinin elektrikli araç (EV) üretimine büyük yatırım yapmaları nedeniyle yakıt verimliliği düzenlemelerine uymamanın maliyetini temsil ediyor.

Fiat ve Peugeot gibi markaların da sahibi olan Stellantis, bu cezaların 2021 yılında şirketin kuruluşundan önce gerçekleştiğini belirtti. Otomobil üreticisi, bu cezaların mevcut yörüngesini yansıtmadığını ifade ederek, küresel üretim için 50 milyar avronun (yaklaşık 54,39 milyar dolar) üzerinde bir yatırımla EV geliştirmeye olan bağlılığını vurguladı. Şirket 2030 yılına kadar ABD pazarında iki düzine elektrikli araç piyasaya sürmeyi planlıyor.

Geçmişte Stellantis benzer ihlaller nedeniyle önemli cezalarla karşı karşıya kalmış, 2018 ve 2019 model yılları için 235,5 milyon dolar ve 2016 ve 2017 model yılları için 156,6 milyon dolar ödemişti. Mart 2022’de NHTSA, 2019’dan itibaren yakıt verimliliği standartlarına uyulmamasına yönelik cezalarda önemli bir artışa giderek cezaları neredeyse üç katına çıkardı.

Geçen yıl yapılan tahminler, otomobil endüstrisinin beş yıl içinde 14 milyar dolar cezaya maruz kalabileceğini ve General Motors, Stellantis ve Ford Motor’un en büyük paylarla karşı karşıya olduğunu gösteriyordu. Ancak NHTSA’ya göre, son olarak kesinleşen kurallar, 2027’den 2031’e kadar sektör için toplam para cezalarının 1.83 milyar dolara kadar düşebileceğini veya potansiyel olarak hiç olmayabileceğini gösteriyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu